2 kwietnia 2014

Izabela Degórska - Krew to nie wszystko


Dawno nie pisałem tutaj do Was z kolejną porcją książkowych recenzji. Dlaczego mam mało czasu na czytanie czy pisanie? Dużo zajęć się nazbierało, ale udało mi się oderwać trochę od uczelnianego życia, żeby tu coś opublikować, zwłaszcza że blog jako tako cieszy się, nazwijmy to, zainteresowaniem samych autorów i wydawnictw, że wstyd było by przerwać teraz naszą pracę. Ale oczywiście, najważniejsi są nasi czytelnicy!

Tytuł: Krew to nie Wszystko
Autor: Izabela Degórska
Liczba stron: 345
Wydawnictwo: ZYSK I S-KA
Gatunek: Fantastyka

Okładka książki Krew to nie wszystko"Krew to nie wszystko" - tytuł specyficzny, ale nie ocenia się książki po okładce... Dla domyślnych - tak, jest to książka o wampirach, dodatkowo jest to druga część historii Mileny. Ale kim jest Milena? 

Wyobraźcie sobie typowego wampira, teraz dodajcie do tego, że jest szczecińskim dziennikarzem - coś się nie zgadza, prawda? No tak -zapomniałem wspomnieć, że ten akurat wampir może chodzić za dnia, a w związku z tą umiejętnością jest ona jednym z najsłynniejszych przedstawicieli tego gatunku w Europie. W planach ma przejść godnie przejść Inicjację, żyć wiecznie u boku swojego ukochanego i kontynuować karierę dziennikarską. Oto cała Milena.

Jednak w skutek pewnej intrygi kobieta ledwie uchodzi z życiem z Inicjacji, a swoim istnieniem narusza pewne granice. To zainteresuje pewną znacznie groźniejszą rasę niż wampiry. Sytuacja pociągnie za sobą masę kłopotów, oraz pewne zmiany. Wrogowie okażą się przyjaciółmi, światlo dzienne ukaże skrywane tajemnice i "ludzkie" dramaty.

Fabuła bardzo wciąga, a jej wielowątkowość przy dalszym utrzymaniu spójności historii nakręca opowieść. Nie jest to też typowa książeczka o tym jak to przyjemnie jest być wampirem, gdzie nastolatki i hormony szaleją... nie. Ta książka ukazuje wampiry z innej strony, strony która mi się podoba, ponieważ pokazuje je jako istoty, które przez to kim są musza dokonywać wyborów, które często godzą w ich zasady moralne.

Degórska przedstawiła świat, w którym nawet losowe i nic nieznaczące zdarzenia mają  konsekwencje bardziej dotkliwe i wpływające na nasze życie niż niektóre nasze decyzje. 

Historia jest warta polecenia i przeczytania. Książka polskiej autorki, która moim zdaniem przeskoczyła jakością większość zagranicznych tytułów.

4 komentarze:

  1. Brzmi interesująco, ale ja na razie spasuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam pierwszą część i bardzo mi się spodobała. Nie czytuję polskich autorów, ale pani Degórska spisała się naprawdę bardzo dobrze :)

    http://czytanie-i-ogladanie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałem, ale może się skusze ;D
    Świetny blog, oprawa graficzna bardzo mi się podoba, tworzycie klimatyczny nastrój, no i oczywiście ta muzyka ;D
    Dodaję do obserwowanych i zapraszam do siebie: http://kamilczytaksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. nie miałem przyjemności czytać jeszcze ale zapewne to zmienię i zakupię książkę ! :)

    OdpowiedzUsuń