11 lutego 2014

Nie przegap: "Zimowa opowieść" Marka Helrpina!


OPIS KSIĄŻKI

Ujmująco piękne i mądre arcydzieło Marka Helprina przenosi nas do Nowego Jorku z początku dwudziestego wieku, targanego arktycznymi wiatrami i rozświetlonego bielą niespotykanie obfitego śniegu. Dzięki płomiennej wyobraźni autora to miasto żyje i ma duszę.

Pewnej mroźnej nocy młody Peter Lake próbuje okraść rezydencję na Manhattanie. Niespodziewanie zastaje w domu córkę właścicieli, umierającą na gruźlicę Beverly Penn. Tak zaczyna się miłość, która odmieni jego los. Potężne, niepojęte uczucie zaskakuje Petera, daje mu siłę i każe podjąć próbę zatrzymania czasu i przywrócenia przeszłości. Historia jego zmagań to jedna z najwspanialszych opowieści w literaturze amerykańskiej.


Autor: Mark Helprin
Tytuł: Zimowa opowieść
Cena: 49,90 zł
Wydawnictwo: Otwarte
Rok wydania: 2014
Liczba stron: 696

Mark Helprin (ur. 1947) – absolwent Harvardu i studiów podyplomowych w Oksfordzie, na Uniwersytecie Princeton i Uniwersytecie Columbia. Publicysta m.in. „New Yorkera” i „New York Timesa”. Za twórczość prozatorską został uhonorowany wieloma nagrodami.

Zimowa opowieść jest najbardziej znaną powieścią autora, stała się inspiracją piosenki Beverly Penn zespołu The Waterboys (1985) oraz fi lmu w reżyserii Akivy Goldsmana (2014). Inne powieści Helprina to: Żołnierz Wielkiej Wojny, Refi ner’s Fire, Freddy and Fredericka, Memoir from Antproof Case, In Sunlight and in Shadow.
Przeczytałam i zgłupiałam. Co to jest? Baśń, fantasy, romans?
Cudowne pomieszanie z poplątaniem, wciągający literacki labirynt.
Czytając, byłam zagubiona i zachwycona jednocześnie.
DOROTA WELLMAN
Ta powieść wykracza poza granice współczesnej literatury, jest jak romans utalentowanego pisarza z językiem.
„NEWSDAY”
Ja osobiście nie mogę się doczekać kiedy książka wpadnie w moje ręce! Cieszę się, że taki klasyk w końcu trafi na polskie półki.



Czy Was opis zachęcił wystarczająco, by pobiec 19 lutego do księgarni po tę powieść? 

3 komentarze:

  1. czekam <3
    uwielbiam Twojego bloga za te cudne piosenki w tle, które przenoszą mnie do innego świata!

    OdpowiedzUsuń
  2. Poszukuję tej książki, oj poszukuję ♥ Twój opis zachwycił mnie, tak że zapragnęłam jej jeszcze bardziej ♥

    www.wcieniuksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja już wcześniej kupiłam E-booka, a dopiero potem popędziłam do księgarni. :D Zdecydowanie jest to książka warta lektury, choć jej ekranizacja nie jest już warta obejrzenia moim zdaniem...

    OdpowiedzUsuń