2 lipca 2013

Harlan Coben - "Nie mów nikomu"

Skoro mamy wakacje to więcej czasu na czytanie. Nie zwalniając – kolejna recenzja. Zapraszam.

Bohater książki to David Beck – lekarz, wdowiec. Jego żona zginęła z rąk seryjnego zabójcy – KillRoya osiem lat przed wydarzeniami opisywanymi w książce. W rocznicę śmierci żony, mężczyzna dostaje niepokojący mail, który jest niezbitym dowodem na to, że Elizabeth (żona) żyje. Ponadto widzi ją na ekranie jednej z kamer monitorujących ulicę. Jego żona wpatruje się w nią i wypowiada do niego „przepraszam”. Mężczyzna robi wszystko, by ją odnaleźć, a niespodziewanie staje się głównym podejrzanym w sprawie zabójstwa swojej żony. Czy „rozkopywanie” zbrodni po tylu latach przez policję to przypadek?

Harlan Coben to autor powieści kryminalnych z całkiem niezłym wynikiem – „Jako jedyny współczesny autor otrzymał trzy najbardziej prestiżowe nagrody literackie przyznawane w kategorii powieści kryminalnej, w tym najważniejszą - Edgar Poe Award.” - źrodło wikipedia

Wracając do książki. Bardzo mi się podobała. Dlaczego? Bo pochłonąłem ją w dwa, trzy dni. Dużym plusem jest fabuła – nieprzewidywalna, zawierające częste zwroty akcji. I jeszcze jeden ogromny plus. Wiecie czego nie lubię? Jeżeli kryminał (lub powieść detektywistyczna) długo się zaczyna. Wiecie o co mi chodzi? Kiedy trzeba czekać do połowy na jakąś wskazówkę, zwrot akcji. Tutaj wszystko dzieje się od razu. Otwieramy książkę, zaczytujemy się w pierwszych zdaniach, w prologu, w pierwszym rozdziale i bach! To uwielbiam. Takie „bachy” są tutaj tak częste, że czyni książkę nieprawdopodobną.

Nie wiem, czy uda mi się wymienić jakieś minusy tej książki.. Czysty ideał. No dobra, może kiedy czytamy ją na początku, to trudno nam się zorientować, bo każdy rozdział opowiada o kimś innym, ale wątki łączą się potem w spójną całość.

Podsumowując: Polecam każdemu, kto lubi takie historie. Książka nie powinna zawieść osób, które lubią czytać kryminały. Zapewniam Was, że nie będziecie się nudzić przy czytaniu tej powieści i zaryzykuję... macie moją gwarancję.

To chyba na tyle, ale.. jest film! Super, super, super! Jak go obejrzę, to może coś dopiszę tutaj.

Jeżeli byliby zainteresowani, to wklejam link :)

Pozdrawiam, 

5 komentarzy:

  1. Dawaj no mi tu tę książkę ;p
    Uwielbiam takie historie i zdecydowanie jestem wprawiona w czytanie książek, gdzie rozdziały dotyczą różnych osób.
    I nie ważne, że tych książek, które mam w te wakacje przeczytać starczyłoby na rok...

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam tą książkę ok miesiąc temu i też ogromnie mi się podobała. Kocham Cobena! Ta książka jest na prawdę rewelacyjna. Co prawda też muszę przyznać, że momentami czytając, gubiłam się i już kompletnie nie wiedziałam o co chodzi. U Cobena zawsze takie niespodziewane zakończenie. Jak on to robi? Mam nadzieję, że jeszcze kiedyś będziesz pisać recenzję jego książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno sięgnę po, mam nadzieję, niejedną jego powieść :)

      Usuń
  3. Hej;) nominuje was do "Liebster Blogger Award 2013" Bo zasłużyliście ;3
    Kilka inf. na temat tej nagrody :
    ~Liebster Blogger Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za "Dobrze Wykonaną Robotę" . Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowrzechnienia. Po odebraniu nagrody, należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie ty nominujesz 11 blogów (informujesz ich o tym) i zadajesz im 11 pytań. . Nie wolno nominować bloga, który Ciebie nominował!~
    Należy:
    - podziękować nominującemu blogerowi u niego na blogu
    - pokazać nagrodę Versatile Blogger Award u siebie na blogu
    - ujawnić 7 faktów dotyczących samego siebie
    - nominować 15 blogów, które jego zdanim na to zasługują
    - poinformować o tym fakcie autorów nominowanych blogów
    Więcej inf. u mnie na blogu w zakładce "LBA 2013"
    http://i-had-a-dream-but-someone-took-them.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń