18 czerwca 2013

Recenzja bloga #4; http://dramioneblo.blogspot.com/

Wiem, że ten blog nie jest następny w kolejności, ale czytam go na bieżąco, a dawno nic nie pisałam (poza rozdziałem na swojego bloga), więc... Postaram się być obiektywna

Autorką bloga jest Catherine.
Blog, jak już sam adres wskazuje jest o Dramione.
Tytuł: Take Me Back

Adres nie jest bardzo kreatywny, ale od początku wiemy z czym mamy do czynienia. Szablon bez wątpienia jest ciekawy i nawet pomimo tego, że jasny (jak już wiadomo, za jasnymi nie przepadam), trafia w mój gust. Podstrony mają ciekawe tytuły i ogólnie cały blog wygląda przejrzyście. Podobają mi się sondy, które widnieją z prawej strony. Zachęcają czytelników do wzięcia czynnego udziału w tworzeniu bloga.
Cóż tu się więcej na temat wyglądu mogę rozpisywać? Powiedziałam już chyba wszystko, co najważniejsze. Cieszy mnie fakt, że mój blog jest w polecanych, dziękuję.

Jeśli zaś chodzi o treść...
Błędów jest niewiele, a jeśli nawet już są, to nie rzucają się aż tak bardzo w oczy. Catherine pisze świetnie, a z każdym rozdziałem coraz lepiej. Aż nie chce się wierzyć, że jest to jej pierwszy blog. Stylistycznie, składniowo od samego początku niesamowicie. A teraz... po tych niespełna 30 rozdziałach, jest już dojrzałą pisarką.
Jak trafiłam na jej bloga, przyznam szczerze, nie pamiętam. Ale za to wiem, że od początku urzekły mnie tytuły rozdziałów. Są... Po części zabawne, po części trochę poważniejsze, ale zawsze trafione.
Bardzo często do rozdziałów dołączone są również głębokie cytaty, fragmenty piosenek, które odnoszą się do życia bohaterów.

Wydarzenia, które mają miejsce w całej historii bywają zaskakujące, jak to w życiu. Nie jest to blog o idealnej miłości prosto z bajki. Dzieją się rzeczy straszne, ale nie brakuje też tych milszych wątków. Mogłabym czytać to godzinami, bez przerwy. I nie ważne, że chwilami gubię się w treści, bo Catherine tak naplącze różnych wątków. To z jednej strony jest denerwujące, a z drugiej... Jeszcze bardziej zachęca do czytania. Autorka działanie na podświadomość czytelnika ma w małym palcu. Wątki erotyczne przewijają się jak i w różnych innych opowiadaniach, ale są opisane o wiele dojrzalej, po prostu niesamowicie. Poza tym... Pojawia się wiele wątków pobocznych.

A teraz kilka słów na temat fabuły...
Historia zaczyna się od pojawienia się Dracona pod drzwiami mieszkania Hermiony. Dziewczyna jest już pełnoletnia i mieszka sama - w bloku przeznaczonym tylko dla czarodziei. Młody Malfoy szuka dla siebie jakiegoś pokoju, zostaje do tego zmuszony przez życiową sytuację. Panna Granger stopniowo odsuwa się od swoich przyjaciół, a zbliża do byłych wrogów.  Wszystko diametralnie się zmienia. Włącznie z Zakonem Feniksa, Śmierciożercami i oczywiście Draconem.
Co dzieje się na ich długiej drodze do przyjaźni, a później miłości? Jaki udział w tym wszystkim ma sławny sportowiec, Wiktor Krum? Co stało się z Zakonem Feniksa? Czy bohaterka zostanie w Zakonie, czy zamieni go na Śmierciożerców?
Na to i inne pytania odpowiedź znajdziecie na tym właśnie blogu :)

Ocena...

1. Adres bloga - 3/5 pkt 
2. Wygląd bloga - 8/10 pkt
3. Treść bloga
  • błędy (poprawność?) - 4/5 pkt
  • styl pisania - 10/10 pkt
  • fabuła opowiadania - 17/20 pkt
4. Całokształt - 9/10 pkt
 
 
PUNKTY: 51/60
OCENA: WYBITNY


10 komentarzy:

  1. Świetnie recenzujesz, masz do tego widocznie wrodzony talent :D
    Ogólnie świetny pomysł na bloga, a także i na siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję, dziękuję.
      Dziś akurat jakoś tak... Chaotycznie bardziej niż zwykle, ale cieszę się, że się podoba.

      Jak chcesz sprawdzić, jak ja tworzę, to zapraszam tu: http://eileenross.blogspot.com/
      Chętnie się dowiem, czy do tego też mam wrodzony talent :D

      Pozdrawiam,
      Eve

      Usuń
  2. Wspaniale piszesz i recenzujesz :)
    Zapraszam na mojego bloga http://www.lily-vs-james.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna recenzja, serio można pomyśleć nad przeczytaniem bloga, albo od razu wchodzić.
    Naprawdę mi się podoba.
    Świetnie piszesz.

    (Lily, Bella)

    OdpowiedzUsuń
  4. Eve z nieba mi spadałaś (no i oczywiście autorka tego bloga też) właśnie szukałam jakiegoś dobrego bloga o Dramione! (: A z przykrością muszę stwierdzić, ze dobrych blogów o tym paringu jest coraz mniej:c

    OdpowiedzUsuń
  5. Spodobała mi się Twoja recenzja - skutecznie zachęcasz do przeczytania (sama się zastanawiam, czy nie zacząć xd). Będę czekać na kolejne ;)
    ~Izzy

    OdpowiedzUsuń
  6. Jej *_* Cały czas mi się wydaje, że ten mój blog to beznadziejny jest -_- Dziękuję za taka ocenę. :D no i zapraszam wszystkich n dramioneblo.blogspot.com ~ łapa XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja do skutku będę Ci powtarzać, że wręcz przeciwnie :)
      Czytam? Czytam. Komentuję? A jakże.
      A wierz mi, że w mój gust, jak już to wcześniej gdzieś wspomniała Ann, trafić jest bardzo ciężko.
      Dlatego ja z niecierpliwością czekam na kolejny rozdział :D
      I może jakiś ładny komentarz na Eileen? :D
      Wiem wiem, wyłudzam

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  7. Jakoś nie przekonałem się do parringu Dramione :D

    OdpowiedzUsuń